Otimme koulun harjoitusautosta Peugeot 206 kytkimen irti. Otimme myös aikaisemmin syksyllä civicistä kytkimen irti joten käytän molemmilta työmailta kuvia. Civicissä kytkin oli aivan loppu ja Peugeotissa kytkin oli vielä hyvässä kunnossa.
Vaikeinta molemmissa töissä oli saada vaihteisto irti, koska molemmat olivat pieniä autoja. Vaihteisto oli monella pultilla kiinni jotka olivat vaikeissa paikassa. Ja kun vaihteisto viimein irtosi joutui sitä vielä kääntämään ja vääntämään jotta sen sai ulos autosta. Peugeotissa toinen vaikea asia oli oikeanpuoleinen vetoakseli joka oli kannakkeella kiinni ja ei siksi lähtenyt irti.
Vaihteisto irroitettuna |
Kytkimen paineasetelma |
Kytkin täytyy keskittää keskitystyökalulla irtioton tai vaihdon jälkeen, jotta vaihteiston akseli kiinnittyy kytkimeen.
Kytkimen keskittäminen |
Kytkin keskitettynä |
Kuten kuvasta näkee Civicin kytkin ei ollut kovinkaan hyvässä hapessa. Painelevy oli halki ja kytkinlevy aivan lopussa!
Painelevy oli entinen |
Samoin kytkinlevy. Jopa niitit joidenka ei pitäisi näkyä näkyivät |
Tässä vielä kytkimen toiminta videona.
.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti