Sylinteriryhmä
Sylinteriryhmässä on moottorin sylinterit. Sylintereiden sisässä männät liikkuvat.
Sylinteri
Putki jossa mäntä liikkuu ylös alas kehittäen pyörivää liikettä kampiakselille.
Sylinterin hoonausjälki
Sylinteri hoonataan vähän karkeaksi jotta öljy tarttuu siihen paremmin.
Kampiakseli
Kampiakseliin kiinnitetään kiertokanget. Kampiakseli on yhteydessä vaihteistoon, vauhtipyörään ja jakohihnaan
Kiertokanki
Kiinnitetään männäntapilla mäntään ja alapuolelta kampiakseliin.
Mäntä
Liikkuu sylinterissä ylös alas kehittäen pyörivää liikettä kampiakselille.
Männänrengas
Tiivistää männän sylinteriin.
Männäntappi
Kiinnittää kiertokangen mäntään
Kampiakselin laakeri
Poistaa kitkan kampiakselin ja lohkon välillä.
Öljypumppu
Pistää öljyn virtaamaan ympäri konetta öljykanavissa.
Öljynsuodattimen jalka pitää öljynsuodattimen paikallaan.
Sylinterikansi muodostaa sylinterin ja muiden osien kanssa palotilan. Nelitahtimoottorissa kannessa on venttiiliit. Bensa koneessa kannessa on myös sytytystulpat. Diesel moottorissa on ruiskut.
Venttiilinjousi palauttaa venttiilin yläasentoon.
Mikrometrin kalibrointi.
Kampiakselin soikeudenmittaus mikrometrillä.
Sylinterin halkaisijan mittaus työntömitalla
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti